Välkommen till OBK!

På klubbens stora gräsplaner är alla välkomna att träna sina hundar så länge trivselreglerna följs och tävlings- och kursverksamhet inte störs.

Vill man träna privat under kurskvällar så går det utmärkt. Vi har stora planer och alla får plats! Tänk dock på att kursverksamheten har företräde samt att vi visar hänsyn och inte är i vägen.

Om alla visar varandra hänsyn så medverkar vi till en god stämning på klubben!

Självklart plockar vi upp efter våra hundar och ser till att de är rastade innan vi går ner på appellplanen (olyckor kan visst hända).

Löptikar hänvisas till planen till vänster (ifrån klubbstugan sett) samt agilityplanen (vid agilityträning). Använd vänstra ängen eller cykelvägen för att ta dig med löptik till agilityplanen.

OBS! Elen i elstängslet är påkopplad mellan 20.00–06.00.

Vilka är vi?

Det är vi som är Oskarshamns brukshundklubb -  Medlemmarna.

Oskarshamns brukshundklubb är en ideell förening som grundades 1967 och har för närvarande (år 2021) 234 medlemmar! Vår klubbstuga ligger utmed kusten vid Havslätt, endast ett par kilometer från Oskarshamns centrum. Vi har stora rymliga planer med belysning, skogen inpå knuten och fina motionsspår i närområdet.

Bli medlem!

Vill du bli medlem i Oskarshamns Brukshundklubb teckna ditt medlemskap hos Svenska Brukshundklubben här:

Som medlem i Oskarshamns Brukshundklubb får du tillgång till kurser, utbildningar, tävlingar och prenumeration på SBK:s tidning Brukshunden.

Du är dessutom försäkrad under tävlingar och kurser, samt till och från
kurs- och tävlingstillfälle.

Medlemsavgifter:

- Ordinarie medlem 500 kr/år (A)

- Ungdomsmedlem 300 kr/år (B)

- Familjemedlem 110 kr/år (C)

- Delmedlemskap, om du redan är huvudmedlem på annan klubb 100 kr/år

Bokning av planen och stugan

Vill du boka planen eller stugan så kontaktar du via mail styrelsen@oskarshamnsbk.se

I samarbete med Studiefrämjandet.